تاریخ بروز رسانی : 5 اردیبهشت ماه سال 1403 ساعت 9:30

تکنولوژی

گلکسی واچ ۵ پرو سامسونگ

blog

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی واچ ۵ پرو

گلکسی واچ ۵ پرو به طور اغراق آمیز و عجیبی ضخامت بیشتری نسبت به گلکسی واچ ۵ دارد و همین باعث وزن زیاد و ۴۶ گرمی این ساعت شده است که ممکن است برای چند روز اول باعث احساس سنگینی بر روی مچ شما باشد ولی با گذر زمان به آن عادت می کنید و عادی می شود. بدنه واچ ۵ پرو از جنس تیتانیوم ساخته شده است و با اینکه باعث کمتر آسیب دیدن ساعت هوشمند شما در استفاده بلند مدت می شود اما کمی به سنگینی و افزایش وزن این ساعت هوشمند اضافه کرده است. نسخه معمولی گلکسی واچ ۵ در هر دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلیمتری دارای فریم آلمینیومی هستند. سری ۵ گلکسی واچ در ۵ رنگ رونمایی و عرضه شدند که سه رنگ خاص و زیبا برای گلکسی واچ ۵ تخصیص داده شده و ۲ رنگ کلاسیک و زیبای خاکستری تیتانیومی و مشکی تیتانیومی را برای نسخه پرو در نظر گرفته اند که بسیار انتخاب منطقی و خوبی است. این ساعت همچنین توانایی تحمل فشار تا ۵ اتمسفر (5ATM)  را دارد و از توانسته در آزمون ضد آب بودن گواهی IP68  را از آن خود کند و حتی در تست شرایط سخت ارتشی (MIL-STD-810H)  هم دوام خوبی بیاورد و سربلند بیرون بیاید ولی پیشنهاد می کنیم با این ساعت به میدان جنگ نروید زیرا ممکن است روی آن خط و خش بیوفتد.

 

 

صفحه نمایش گلکسی واچ ۵ پرو

صفحه نمایش گلکسی واچ ۵ پرو ۴۴ میلیمتری است و شما می توانید به طور مفید از 1.36 اینچ از صفحه نمایش استفاده کنید که عدد خوبی است و در برابر رقبا اندازه منطقی و قابل قبولی است. وضوح و کیفیت صفحه نمایش ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل است و با توجه به SUPER AMOLED  است که برتری و مزیت همیشگی سامسونگ در تمام محصولات آن است و هیچ شرکت رقیبی توانایی ساخت صفحه نمایش هایی با این کیفیت را ندارند. همچنین این صفحه نمایش از تکنولوژی OLED بهره میبرد که دارای وضوح بالایی است و چشم را به هیچ وجه خسته نمی کند. از دیگر قابلیت های این صفحه نمایش می توان به قابلیت همیشه روشن بودن (always on display) اشاره کرد که با توجه به LED  بودن پیکسل های این صفحه نمایش باتری زیادی هم مصرف نمی کند و شما همیشه می توانید ساعت را با میزان نور کمتری مشاهده کنید.

یکی دیگر از قابلیت های دوست داشتنی و جذاب بکار رفته در این ساعت استفاده از شیشه محافظ از جنس یاقوت کبود (sapphire crystal) است که تا ۶۰ درصد بیشتر جلوی خط و خش را می گیرد و زیبایی بسیار زیادی نسبت به شیشه های معمولی دارد. همچنین در نسخه پرو سامسونگ این صفحه را بصورت تقویت شده استفاده کرده و گفته که حتی از گلکسی واچ ۵ مقاوم تر است.

 

شارژ و باتری ساعت هوشمند واچ 5 پرو

مهم ترین و بهترین نقطه قوت گلکسی واچ ۵ پرو باتری غول پیکر و قدرتمند آن است که خود شرکت مدعی است تا ۸۰ ساعت استفاده را با یکبار شارژ می تواند همراه شما باشد و دیگر نگرانی این را نخواهید داشت که هر شب آن را به شارژ متصل کنید یا هنگامی که صبح می خواهید آن را به مچ دستتان ببندید منتطر بمانید تا شارژ شود. همچنین سامسونگ اعلام کرده است با ۳۰ دقیقه شارژ تا ۴۵ درصد باتری را شارژ می کند و حداقل تا پایان یک روز می تواند با شما همراه باشد. ظرفیت این باتری ۵۹۰ میلی آمپر ساعت (mAh) است. نسخه عادی گلکسی واچ ۵ دارای ظرفیت ۴۱۰ میلی آمپر ساعت است و با حساب و کتابی ساده می توانید متوجه میزان برتری این نسخه نسبت به نسخه عادی بشوید. از دیگر قابیلت های باتری این اسمارت واچ می توان به قابلیت شارژ بی سیم (Wireless Charging) با توان ۱۰ وات اشاره نمود که دیگر نیازی به همراه داشتن شارژر مخصوص آن نیست و شما هر جایی که باشید تنها با یک پاور بانک با قابلیت شارژ بی سیم می توانید آن را شارژ کنید!

 

 

 

قدرت عملکرد، سخت افزار و نرم افزار واچ 5 پرو

گلکسی واچ ۵ پرو با ۱.۵ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از چیپست اگزینوس (EXYNOS) W920 که همان پردازنده نسل قبل است بهره میبرد. زیرا هم پرسرعت است، هم رابط کاربری بسیار روانی دارد و هم تا سال های بعد می تواند همه برنامه ها و آپدیت ها را دریافت کند و هیچ مشکلی برایش پیش نمی آید. اما مزیت و برتری آن نسبت به نسل قبلی خود این است که با بهینه شدن باعث شده تا قابلیت های دسترسی آن بسیار بیشتر شود. این اسمارت واچ با استفاده از سیستم عامل Wear OS 3.5  و UI Watch 4.5 توانایی استفاده و بهره گیری از قابلیت های جذابی نظیر مسیر یابی صوتی توسط گوگل و نصب برنامه هایی مثل deezer  و  sound cloud  را دارد.
همچنین می توانید با استفاده از دستیار صوتی گوگل (Google assistant)  و دستیار صوتی سامسونگ (Samsung bixby)  کارهای روزانه خود را به آسانی انجام دهید. هرچند که این دو قابلیت برای زبان فارسی بهینه نشده اند و فقط در صورت داشتن آگاهی از زبان انگلیسی می توانید از آن استفاده کنید. یکی دیگر از بهبود های نرم افزاری که به راحت تر شدن هر چه تمام تر استفاده از این ساعت هوشمند شده است کارایی و آسان بودن کیبورد گلکسی واچ ۵ پرو است. گلکسی واچ ۵ پرو سامسونگ با داشتن GPS داخلی، LTE اختیاری، بلوتوث نسخه 5.2 مانند نسل پیشین خود است و تغییر خاصی نکرده است اما تمامی این سنسور ها پیشرفته تر شده اند و کارآمدتر هستند. 

 

 

 

قابلیت‌های سلامتی و ورزشی گلکسی واچ ۵ پرو

وقتی صحبت از امکانات و قابلیت‌های ساعت هوشمند در زمینه‌ی سلامتی و تناسب اندام می‌شود، ساعت‌های هوشمند سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و اختلاف خود را با رقبایی چون گارمین در ارائه حجم وسیع اطلاعات سلامتی، نشان می‌دهند. گلکسی واچ ۵ پرو با استفاده از حسگر اپتیکال ضربان قلب، علاوه‌بر نمایش ضربان، میزان تغییرپذیری ضربان (HRV) را برای اندازه‌گیری استرس روزانه ردیابی می‌کند. ساعت در فواصل زمانی ۱۰ دقیقه‌ای، به‌طور خودکار ضربان را بررسی می‌کند و استرس شما را اندازه می‌گیرد؛ در صورت تشخیص سطح بالای استرس، با اعلانی از شما خواسته می‌شود تا یک تمرین تنفس عمیق برای کاهش آن انجام دهید. برای افزایش طول عمر باتری می‌توانید اندازه‌گیری را به حالت دستی تغییر دهید.

قابلیت پایش خواب در گلکسی واچ ۵ پرو بهبودهایی جزئی را به‌خود دیده است. جدای از بازنگری اساسی در رابط کاربری، داده‌های بیشتری جمع‌آوری شده و در صورت تشخیص علائم مکرر عارضه‌هایی مانند آپنه خواب، به کاربر هشدار داده می‌شود. ردیابی و پایش وضعیت خواب در ساعات شب و هنگامی آغاز می‌شود که بدن حرکتی نمی‌کند. چنانچه ساعت تشخیص دهد که وارد فاز خواب شده‌اید، حسگرهای اپتیکال ضربان قلب و SpO2 وارد عمل خواهند شد و براساس داده‌های ثبت‌شده، سیکل‌های مختلف خواب شامل خواب سبک، سنگین و REM مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین زمان‌هایی که فرد برای لحظاتی بیدار شده و به‌خواب‌رفته مشخص می‌شود.

 

 

جمع‌بندی

سامسونگ با گلکسی واچ ۵ پرو در آغاز یک مسیر جدید قرار دارد و باید فرصت داد تا مشخص شود غول کره‌ای در آینده برای رقابت با پوشیدنی‌های بسیار پیشرفته و دقیق که به‌صورت هدفمند برای تناسب اندام، ورزش‌های استقامتی و فعالیت‌های طولانی مدت و سازگار با انواع شرایط آب و هوایی طراحی شده‌اند تا چه حد مصمم و جدی است. گلکسی واچ ۵ پرو از نظر دوام و کیفیت، چندین پله بالاتر از نسل‌های قبلی خود قرار می‌گیرد، بااین‌حال سطح تغییرات به‌خصوص در بخش نرم‌افزار به‌اندازه‌ی چشمگیری گسترده نیست که نسبت به مدل معمولی و حتی کلاسیک نسل قبل آن‌را خاص و متمایز جلوه دهد.

 

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..