تاریخ بروز رسانی : 30 فروردین ماه سال 1403 ساعت 14:00

تکنولوژی

بررسی گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ

blog

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی بادز ۲ پرو

ظاهر گلکسی بادز ۲ پرو درمقایسه‌با نسل گذشته تفاوت چندانی نداشته و فقط ایربادهای تخم‌مرغی شکل آن به‌جای روکش براق پلاستیکی، از روکش ماتی بهره می‌برند که آثار انگشت و گردوغبار بیشتری به خود می‌گیرند؛ اما درعوض شکیل‌تر به نظر می‌رسند و از دست سُر نمی‌خورند. روی هر ایرباد نیز ناحیه بادگیری برای جریان بهتر هوا و کاهش فشار ANC طراحی شده است. این هدفون در سه رنگ مشکی مات، سفید و یاسی موجود است که رنگ مشکی آن برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

مهندسان سامسونگ در بحث کیفیت ساخت و راحتی هدفون‌ همیشه سنگ‌تمام می‌گذارند و بادز ۲ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. جدیدترین هدفون کره‌ای‌ها به‌قدری راحت است که می‌توانید تا آخرین لحظه‌ای که ایربادها کماکان شارژ دارند، بدون کوچک‌ترین حس آزردگی به موسیقی مورد‌علاقه خود گوش دهید. بااین‌حال، فیت هدفون تنها به شکل ایربادها و سه سری سیلیکونی ۱۱، ۱۳ و ۱۵ میلی‌متری آن محدود است و گاهی هنگام دویدن یا صحبت کردن، ایربادها در گوش تکان می‌خورند و نیاز به تنظیم مجدد دارند.

 

 

بادز ۲ پرو از مدل پیشین حدود ۱۵ درصد کوچک‌تر و با وزن ۵٫۵ گرم برای هر ایرباد، حدود یک گرم سبک‌تر است. این هدفون از همان درجه‌بندی IPX7 بادز پرو با مقاومت رضایت‌بخشی دربرابر آب و عرق بهره‌ می‌برد؛ به‌همین‌‌دلیل، می‌توانید با خیال راحت از آن هنگام پیاده‌روی زیر باران و تمرینات ورزشی سنگین در باشگاه استفاده کنید؛ هرچند ابعاد نسبتاً بزرگ و طراحی برآمده‌ی ایربادها و نبود قلابی که جای آن‌ها را در گوش محکم کند، استفاده از بادز ۲ پرو را برای دویدن چالش‌برانگیز خواهد کرد.

کیس هدفون نیز هماهنگ با رنگ و جنس ایربادها، از پلاستیک مات و لطیفی ساخته شده که در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی منتقل می‌کند. درِ کیس نیز به‌لطف خاصیت مغناطیسی به‌خوبی چفت می‌شود و محافظ قابل‌اطمینانی برای این هدفون بسیار ظریف است. درضمن، طراحی کیس طبق سنت همیشگی سامسونگ، به‌طرز خوشایندی مینیمال است و تنها یک LED از بیرون شارژ شدن کیس و LED داخل شارژ شدن ایربادها را نشان می‌دهد.

 

 

کیفیت صدا گلکسی بادز ۲ پرو

گلکسی بادز ۲ پرو از بلوتوث 5.3 با برد ۶۰ متر و کدک‌های استاندارد AAC ،SBC و کدک اختصاصی سامسونگ موسوم به Samsung Seamless Codec پشتیبانی می‌کند که به ادعای کره‌ای‌ها، قادر به پخش بلوتوثی محتوای صوتی با عمق ۲۴ بیت است که به گوشی‌های سامسونگ مبتنی‌بر One UI 4.0 و بالاتر اجازه می‌دهد ۲۵۶ برابر داده‌ی بیشتر به هدفون ارسال کنند.

در اکثر هدفون‌های بلوتوثی، عمق بیت نهایتاً ۱۶ است که میزان نویز قابل درک برای گوش را به کمترین حد می‌رساند. به‌همین‌دلیل، عمق ۲۴ بیت برای کاربران عادی اهمیتی نخواهد داشت و صرفاً برای ویرایش موسیقی در استودیو کاربردی است. علاوه‌براین، تنها چند پلتفرم استریم محدود ازجمله اپل موزیک و تایدل از پخش موسیقی با عمق ۲۴ بیت پشتیبانی می‌کنند.

آنچه در کیفیت کلی صدا مهم است، میزان بیت‌ریت است که طبق ادعای سامسونگ،‌ بادز ۲ پرو تا ۲۳۰۴ کیلوبیت‌برثانیه که همان تجربه‌ی صدای بی‌اتلاف (lossless) است را پوشش می‌دهد. برای مقایسه، کدک LDAC سونی تا ۹۹۰ کیلوبیت‌برثانیه را پشتیبانی می‌کند که کماکان به پای کیفیت صدای بی‌اتلاف سی‌دی نمی‌رسد.

 

 

عملکرد ANC گلکسی بادز ۲ پرو

شاید بتوان گفت بهترین قابلیت گلکسی بادز ۲ پرو که ارزش خریدش را بالا می‌برد، عملکرد فوق‌العاده‌ی نویز کنسلینگ فعال (ANC) آن است. سامسونگ می‌گوید ANC هدفون پرچم‌دار جدیدش با ۴۰ درصد بهبود درمقایسه‌با مدل قبل، می‌تواند تا ۳۵ دسی‌بل از صدای محیط را حذف کند و در تست‌های ما نیز این بهبود کاملاً حس می‌شد.

ANC بادز ۲ پرو به‌گونه‌ای شما را در حباب شخصی‌تان فرو خواهد برد که هنگام گوش‌دادن به موسیقی، متوجه صدای بوق خودرو یا اعلانات مترو نخواهید شد. برای حل این مشکل، بادز ۲ پرو از قابلیت Ambient Sound بهره می‌برد که مشابه حالت Transparency هدفون‌های اپل، صدای محیط را تقویت می‌کند. عملکرد Ambient Sound بادز ۲ پرو به‌مراتب از نسل گذشته بهتر شده و به‌گفته‌ی سامسونگ، صدای محیط را تا ۲۵ دسی‌بل تقویت می‌کند؛ اما هنوز تا رسیدن به کیفیت Transparency راه درازی در پیش دارد.

قابلیت Ambient Sound که با فرمان لمسی یا ازطریق اپلیکیشن فعال و جایگزین ANC می‌شود، عملکرد قابل‌قبولی در تقویت سروصدای محیط مثل صدای تایپ یا خش‌خش کاغذ دارد؛ اما نمی‌تواند صدای افراد را به‌حدی تقویت کند که فهم آن‌ها آسان‌تر شود. از بخش Accessibility اپلیکیشن می‌توانید Ambient Sound را تقویت کنید که در این حالت، عملکرد آن تا حدی به Transparency هدفو‌ن‌های اپل نزدیک می‌شود.

 

 

کنترل و قابلیت‌های گلکسی بادز ۲ پرو

فرمان‌های لمسی سیستم کنترل بادز ۲ پرو مطابق با سایر هدفون‌های سامسونگ و با صدای بیپی همراه هستند که به کاربر می‌گوید فرمان دریافت شده است. برای کنترل لمسی بادز ۲ پرو چهار فرمان تعریف شده است؛ ازجمله یک ضربه برای پخش/توقف موسیقی، دو ضربه/سه ضربه برای انتخاب آهنگ بعدی/قبلی و ضربه و لمس یک‌ثانیه‌ای قابل تغییر از داخل اپلیکیشن که به‌طور پیش‌فرض برای جابه‌جایی بین ANC و Ambient Sound در نظر گرفته شده است؛ اما می‌توانید آن را با فراخوانی دستیار صوتی بیکسبی، فعال‌کردن اسپاتیفای یا کنترل حجم صدا (کاهش صدا ازطریق لمس ایرباد چپ و افزایش صدا از ایرباد سمت راست)‌ تعویض کنید.

اگر هم نمی‌خواهید گزینه‌ی ANC/Ambient Sound را برای فعال‌کردن کنترل صدا از دست بدهید، می‌توانید از بخش Lab در اپلیکیشن،‌ حالت Double tap earbud edge را فعال کنید تا با دو ضربه به گوشه‌های ایرباد، حجم صدا کم یا زیاد شود. این قابلیت چندین سال است به هدفون‌های سامسونگ اضافه شده؛ ولی هنوز به‌خوبی فرمان‌های دیگر اجرا نمی‌شود و احتمالاً ترجیح دهید از خیر آن بگذرید.

 

عمر باتری گلکسی بادز ۲ پرو

اگرچه گلکسی بادز ۲ پرو درمقایسه‌با مدل قبلی ۱۵ درصد کوچک‌تر شده، ظرفیت باتری دست‌نخورده مانده است. انتظار می‌رفت عمر باتری هم‌پای رقبا افزایش پیدا کند. سامسونگ عمر باتری بادز ۲ پرو برای پخش مدام موسیقی را ۵ ساعت در حالت ANC روشن و ۸ ساعت در حالت ANC خاموش اعلام کرده است. در بررسی زومیت، در حالتی که ANC روشن و حجم صدا حدود ۷۰ درصد بود، باتری تا حدود ۶ ساعت دوام آورد.

میزان شارژدهی هدفون هنگام برقراری تماس با ANC روشن نیز به حدود ۳ ساعت و با ANC خاموش به ۴ ساعت کاهش می‌یابد. کیس هدفون از USB-C و شارژ‌ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با آن سه بار هدفون را از صفر تا ۱۰۰ شارژ کنید. همچنین به‌گفته‌ی سامسونگ، با ۵ دقیقه شارژ می‌توانید تا حدود یک ساعت از هدفون استفاده کنید.

در کل، ۵ تا ۶ ساعت شارژ‌ هدفون توگوشی به‌علاوه‌ی شارژ کیس برای مصرف روزانه عالی است. برای مقایسه، عمر باتری ایرپادز ۳ اپل هفت ساعت و ایرپادز پرو ۵ ساعت است. با‌این‌حال، هدفون WF-1000XM4 سونی با ۸ ساعت شارژدهی انتظار ما را از عمر باتری هدفونی با برچسب قیمتی ۲۳۰ دلار بالا می‌برد. از سوی دیگر، نبود گزینه‌ای برای صرفه‌جویی در مصرف باتری باعث می‌شود حتی با قطع اتصال هدفون از گوشی، شارژ کماکان خالی شود.

 

 

کیفیت تماس گلکسی بادز ۲ پرو

گلکسی بادز ۲ پرو از سه میکروفن بهره می‌برد که یکی از آن‌ها برای حذف صدای محیط و دو تای دیگر برای برقراری تماس به‌کار می‌روند. در محیط آرام و بدون سروصدا، میکروفن‌های بادز ۲ پرو به‌خوبی از پس انتقال صدا برمی‌آیند؛ اما در مکان‌های شلوغ، سروصدای محیط کیفیت تماس را پایین می‌آورد و ممکن است طرف مقابل به‌خوبی متوجه حرف‌های شما نشود. اگر از اپلیکیشن گزینه‌ی Ambient sound during calls را فعال کنید، کیفیت صدای خودتان موقع تماس بهتر می‌شود و در محیط‌های شلوغ لازم نیست برای شنیدن صدایتان داد بزنید.

 

ساعت مچی مشکی الکترونیکی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

80000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
  • چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
  • مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد..